Back from Crete

Jaha då va man hemma igen då. Den va ju lite dubbla känslor att komma hem. De va skönt att va hemma men de va ju underbart att vara där. Talesättet borta bra men hemma bäst stämmer verkligen. Å va underbart de va att sova i sin egen säng.

Vi åkte till arlanda kl 03.30 på fredag morgon. Huuuua. Men de gick bra. Sov inte så mycke på natten. Resfebern hade nog slagit till. När vi kom fram till arlanda så checkade vi in med en gång och gick å satte oss i baren utanför gaten. Då tog jag min första drink. Klockan va då 05.30. Haha. De händer inte så där värst ofta. När vi äntligen fick komma på planet så fick vi sitta där å vänta. Vi svenskar e bra på att vänta för vi ska va ute i så god tid hela tiden. Men sen bar de iväg. Flygresan gick bra, Ida va toppen duktig. När vi kom fram till Chania så klev vi ur planet å slogs av en enorm hetta. Nu väntade bara en bussresa fram till hotellet innan vi skulle få ta vårt första dopp i poolen. När vi kom fram så letade vi upp våra rum. Mitt rum va inte helt lätt att hitta. In mellan en trappa och nån annan sten grej. Men när jag väll hittade de så va de ett jätte fint rum, litet men med en jätte terass ut mot havet, där satt vi flera kvällar å drack innan vi skulle ut äta. 

De blev verkligen mycke äta, vi hann knappt äta upp lunchen innan de va dax att äta middag kändes de som. Har nog aldrig ätit så mycke som den här veckan. De va god mat. Stefado va toppen. En kalvköttgryta med lök å kanel. Mums mums. Mycke bada blev de också. Första dagarna gick de inte å bada i havet för de blåste för mycke. Jenny å jag provade men när vi kom lite för långt ut så blev de svårt att hålla sig på benen. Men sista halvan på veckan va de lungnare. Då kunde man ligga på rygg å flyta i medelhavet utanför hotellet. =) De har man ju inte gjort allt för ofta. Lite party på nattkubb hann vi med oxå. Tre kvällar på Eclipse bar. Där va de drag å två svenska bartenders. Dom spelade botten anna å alla som inte dansar e våldtäktsmän. Inte ens på Kreta slipper man dom låtarna. 

Frammåt slutet av veckan började jag känna mig lite sliten. Man e inte van att dricka varje dag. Tappade min plånbok också. De va inte så kul. Som tur va så låg den kvar på golvet vid baren hos paris. Han hittade den å tog hand om den, sen så kom Anki å gänget å hämtade den eftersom vi va i Platanias. En sak som va lite tråkigt va att de va några som gnällde lite väl mycke hela tiden. Vissa hela veckan dag som natt å andra den senare delen av veckan. Men men de va bara att  stänga av öronen.

Dagen för avfärd kom och de bjöds på frukost hos Anki, Matte å Carro. Kl 10.20 skulle bussen gå men den kom inte förren vid 10.50. Mer vänta. Sen blev de mer vänta när vi kom till flygplatsen för planet va försenat från arlanda för att de regnade så mycke. Så vi kom iväg kl. 14.10 istället för 13.05. 3 och en halv timme senare så landade vi på arlanda. Va de va underbart att se de gröna Sverige igen. På vägen hem stannade vi på donken å handlade burgare. GUUUD va gott de va.

Jaja. Summa sumarum så va de en toppen vecka. Jag kom hem brunare än när jag åkte dit så de va inte bortkastade pengar å de kändes ju bra att de va sånt skit väder hemma. Vi valde ju helt rätt vecka att åka bort för nu kommer ju de fina vädret tillbaka till sverige.


Tjopp tjopp




Poolen på hotellet





Hotellet från poolen









Eclipse bar




Party party




En seaside special




Utsikten från mitt hotellrum



Kommentarer
Postat av: Carro

jaa det var en toppen vecka! och vi åkte verkligen rätt tid. tråk att komma hem till skitväder, menmen skönt att va hemma också. Jag har bränt ut bilderna nu, ska lämna dom till Anki eller Jimmy såfort vi träffas. :) <3

2008-08-10 @ 22:33:41
URL: http://carolajhn.blogg.se/
Postat av: Billie

ÅÅ va bra. Toppen, ska bränna ner dom jag me så fort jag hinner. Kramar =)

2008-08-10 @ 22:37:11
URL: http://istillbelive.blogg.se/
Postat av: Hanna

Gud så härligt !

2008-08-11 @ 11:16:54
Postat av: Jenny

Ja det var en härlig vecka, och "snart" bär det av igen! Kram Jenny

2008-09-22 @ 18:24:17
Postat av: Billie

Jaaaaa längtar redan!!!!! kram

2008-09-22 @ 18:43:49
URL: http://istillbelive.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0