Panik å krokodiltårar

Idag när jag åker in i norrtälje å ställer mig i den oändliga kön fram till rödljuset vid mcdonalds så börjar de lukta bränt om min bil. HJÄLP!!!! På med högsta värmen på fläkten. Jag ser hur temperaturmätaren stiger å stiger tills den kommer till 90 grader. Där stannar den å efter att tag så vänder den å går ner. Bilen har gjort så här en gång förut för länge sen. Så jag åkte sakta hemmåt. När jag kommer hem å öppnar motorhuven ser jag till min fasa att något har läckt ut. Jag antar att de e olja. Jag ringer till min vän bilmecken i lite halv panik å ber honom stanna hos mig påvägen hem å ta sig en titt på eländet. De dröjer väll en kvart innan han kommer å under tiden har jag hunnit få lite mer panik å måla upp de värsta senariot jag kan komma på å börjat grina. För visst e de typiskt att biljäveln ska gå sönder när man precis varit utomlands en vecka å absolut inte har råd med några stora utgifter. De visar sig att mycke riktigt har all olja läckt ut å att de e oljetrycksgivaren som ha sagt upp sig. Som tur va så e de ingen dyr grej. PUUUH. Så jag fick låna hans vita lilla trotjänare att åka till jobbet med i morgon så skulle han fixa min bil i morgon. De e bra å ha snälla vänner!!!

Tack så mycke för hjälpen!!! 

Kommentarer
Postat av: Hanna

De e bara o lägga ner de där me bil för de suger !

2008-08-15 @ 10:35:52
Postat av: Carro

tur att det gick bra iallfall, att det inte hände nåt.

ha en bra helg ;)

2008-08-16 @ 10:56:32
URL: http://carolajhn.blogg.se/
Postat av: Billie

Jo de gick bra, men nu e de nått annat fel på bilen istället! Jag blir tokig!!

2008-08-17 @ 13:37:15
URL: http://istillbelive.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0