En måndagkväll i visby...

Första dagen med ordentligt med sol. Vi åkte till Åminne å "badade"...eller de va de som va tanken...badade iaf fötterna ...ingen hetta i  vattnet direkt. Vi åt lite lunch å sen åkte vi hem. Kvällen verkade till en början inte bjuda på nått speciellt. Men sen bestämmde vi att vi skulle bara gå ner till Nunnan å ta några öl. Så de gjorde vi. De va Hanna, Lasse, Christin, Jakob, Jag, Henke och Einar. Jakob, Christin, Jag och Henke åkte bil å dom andra taxi. Vi parkerade en bit bort för att bilen inte skulle stå mitt i stan. När vi kliver ut så känner vi att de luktar brännt å ju längre vi går desto mer börjar de lukta. Rätt va de e så ser vi att de brinner intill ett hus. De har börjat brinna i en soppåse. Henke sparkar bort den, vilket resulterar i att hans Levis skor för 1000 kr blir förstörda. AJ aj. Jakob ringer 112. Vi springer runt å knackar på fönster å dörrar. Efter ett tag så kommer de människor med vattenkannor å skurhinkar. Efter nån minut så kommer brandkåren. Sen händer de bästa av allt. Efter brandmännen kommer ett filmteam!!! HAHAHA!!. För en brinnande soppåse. De måste varit en ganska lung kväll på nyhetsfronten. Sen blev vi anklagade av en gubbjävel med hund som trodde de va vi som tänt på. Precis som att man skulle tända på å sen stå kvar till brandkår å polis kom. PUCKO!!!  Tur att de fanns andra människor som sett att vi försökt släcka. Kvällen slutade med en karatefylla för Lasse å Henke, på vårat vin som enligt Henke inte gick att bli full på. Borde anse sig överbevisad. :P Nu ligger Hanna å jag på soffan å ett av fyllesvinen spelar golf å de andra har åkt å jobbat lite.

Ikväll ska vi på Diggilo. Vi kan kanske få gratisbiljetter. Annars sitter vi utanför å lyssnar. Nu e de inte många dagar kvar tills jag ska åka hem. Jag vill inte!!!! De händer en massa kul här i helgen.

Hörs snart...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0