Man gör bara inte så!

Igår va Hanna å jag inne en sväng i Norrtälje å shopade lite, eller jag shopade å Hanna följde med. När vi va klara med våra bestyr i stan så skulle vi åka ut till Vätö självplock å plocka lite färska jordgubbar. Mums. När vi kommit fram så tar jag min handväska å låser min bildörr. Då säger Hanna att de kommer va skit jobbigt att gå omkring där bland gubbarna med  handväskan. Jag drar samma slutsats å stoppar ner pengarna i min bakficka på kjolen å slänger in handväskan på Hannas sida av bilen.

-Jaha nu låser jag då, säger hanna. Hon trycker ner knappen å smäller igen dörren.

I samma sekund som hon gör de så skriker jag: NEEEEEJ!!!!, jag har då kommit på att bilnycklarna ligger ju för F*n i handväskan. Hanna tittar på mig lite halvt skräckslaget.

-Jaha vad gör vi nu då?

(Bakluckan e inte öppen. Den har jag varit så duktig å låst.)

- Har du en extra nyckel?

- Den ligger i bilen...

(Den har jag inte varit duktig å tagit ut efter att mamma lånat min bil.)

- Nähä, säger Hanna. Då får vi ringa till Johnny så får han komma å hjälpa oss att bryta oss in i bilen. De har han gjort med mammas bil när de hände henne.

- Ja visst, säger jag, men våra telefoner ligger ju i handväskorna som är inne i bilen.

Nu börjar Hanna få lite panik. Vi går till kassan å frågar om vi kan få låna en telefon. Tur att man kan några telefonnummer i huvudet. Till slut får vi tag på Johnny å han säger att han ska komma å hjälpa oss. Vi sätter oss i gräset å väntar. Tur att solen skiner. Efter ett tag går vi tillbaka till bilen. Då ser jag att min ruta är lite öppen. Jag tänker att fy fan va pinsamt om jag får  in handen å kan öppna. Men de gick inte. När Johnny kommer så har han en tång med sig som jag kan förlänga min arm med å dra upp knappen.  Puuuh!!!! Sen kunde vi åka hem till Lillråda å grilla å äta nyplockade jordgubbar med glass å grädde.

Ps. Dom va super goda, å jag kommer aldrig att lämna väska i bilen igen. haha

Kommentarer
Postat av: Sandra

hihi vad klantig du är .. ;) retas .. Tur att gubbarna var goda .. :) Puss

2008-07-16 @ 23:55:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0