En bra början

Nu har jag börjat rida ordentligt på "vildsvinet" Queen of skebo. Än så länge går det bra. Det var bara första gången som jag red som hon var lite dum. När vi var klara på banan så kände jag direkt att det nog var bäst att hoppa av. För hon var rätt så upprörd och mycket riktigt. När vi skulle gå av så hoppade hon rakt upp i luften och sparkade rakt ut och hoppade framåt, när hon hade landat så gick hon rakt upp på bakbenen, tur att jag hade kommit av för annars hade jag av naturliga själ kommit av ändå. Men hon lugnade ner sig och vi kunde ta oss hem helskinnade. Sen har det gått bättre hon tycker det är kul att få göra lite och inte bara stå i boxen. Men hon är så stressad när vi rider och det är svårt att få henne att koncentrera sig. Men jag hoppas att det blir bättre när vi kan rida någon annanstans och inte behöver vara på banan. I morgon ska jag raka bort all vildsvinspäls så det inte tar en timme för henne att torka på eftermiddagarna, för det har jag inte tid med.
 
tjo tjo!


Kort kommer sen.

Kommentarer
Postat av: Sara

JA :D kort vill jag se och mer uppdatering på ridningen! Ha en trevlig helg! kram

2009-02-27 @ 19:05:26
URL: http://paraah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0