Sjukskriven

Måste bara börja med att ge lite beröm till vårdcentralen i Norrtälje Kom dit kvart över 11 som jag skulle. Fick komma in med en gång. Läkaren ställde några frågor och tittade lite i näsan, konstaterade att det var bihåleinflammation och skrev ut kåvepenin och rinexin sen kunde jag åka därifrån. Tog väll ca en kvart. Jag är van vid vårdcentralen i Rimbo där man fick räkna med att vara där i minst 2 timmar fast man hade en tid. Vänta på att få komma in för att dom var försenade, sen fick man vänta vid labbet för att ta ett blodprov, sen fick man vänta på att få komma in igen. Helt värdelöst. Men men. Nu bor jag ju inte där längre så jag slipper gå dit. Har alltså fått bihåleinflammation. Går nu på en dunder kur med penecilin. 6 st piller om dagen och sen fick jag rinexin som är avsvällande så att jag kan sluta med nässpray. Så nu är jag sjukskriven en vecka till. Lite dubbla känslor om det faktiskt. Skönt och slippa jobba men man blir ju inte rik på att gå hemma och det blir fruktansvärt långtråkigt.

I fredags var vi på krogen, det var extremt lugnt ( för vissa iaf ;) ) vi drack lite vin hos Hanna sen kom Emelie och hämtade oss och vi åkte till Sandra. Sen åkte vi in till på G och där drack jag en cider det var allt. På lördagen var jag barnvakt hela dagen, det gick utmärkt bra. Lite syskon bråk men det är inte ovanligt. På söndagen så åkte jag till Täby och träckte Inga, kallt var det. Det gick väll okey, hon klarade tiden precis.  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0