Jobb betyder pengar

Fick veta i torsdags att jag får jobba kvar i startboxarna på Täby iaf på torsdagar och andra dagar om någon annan är borta. Sen hörde jag också rykten från säker källa att det ska strukureras om lite bland boxpersonalen då det är några stycken som står med en fot i graven. Kan vara därför dom behåller mig. Ska få ny sommarjacka så det borde väll betyda något.

Har kommit fram till att jag tycker om att jobba. Iaf när det är ett jobb jag tycker om. Sen jag började jobba i startboxarna så har jag i princip jobbat jämt, eller iaf varje dag. Men jag har trivts jätte bra med det. Jag tycker om att ha nått att göra. Sen är det så himmla skönt att för en gångs skull inte behöva snåla så förbannat för att lönen är åt hellskotta för liten. Kunna unna sig saker, kunna bjuda sina vänner eller den man älskar på något fint, utan att hela månadens ekonomi ska krascha (det kan få mig att må så himmla dåligt.) Då är det värt att behöva jobba nästan varje dag för känslan att kunna göra dom sakerna är så underbar. Sen kommer detta att göra att jag förmodligen trotts allt kommer få ihop pengar till Domenikanska. SMILE FÖR DET!


Kommentarer
Postat av: Hanna

Dominikanska ! Here we come :)

2010-04-18 @ 09:42:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0