Bluff eller faktum

Jag har alltid hävdat att det här med vårdepression inte kan vara en möjlighet. På våren blir man ju alltid glad, får energi, tänker på hur mysigt man ska ha det i sommar. Hösten däremot då finns det möjliga orsaker till att bli deppig. Men faktum är att sen det blev plusgrader och solen började titta fram så har jag kännt mig sjukt nere. Har inte haft lust med någonting. Allt har bara kännts jobbigt mer eller mindre. Lärde mig här om dagen att orsaken till att man kan bli deppig på våren är för att solen är så stark och det går åt en massa E-vitamin. Det har ju faktiskt varit en lång, mörk, kall vinter och solen har väll inte tittat fram så värst mycket fram till nyligen då. Så ja kanske..... Om det håller i sig får man väll knapra lite E-vitamin då, fick ett tips om att äta rosenrot. Antar att man får tag på det på en hälsokost. Kan kanske vara värt ett försök. 



Hoppas den försvinner snart


Kommentarer
Postat av: Sandra

Rosenrot är bra , har hört från många att det är värt :) O försök tänka på allt som sommaren har o erbjuda :) Krama om

2010-03-11 @ 19:04:06
URL: http://sandriiis.blogg.se/
Postat av: sara

rosenrot är bra, jag brukade äta det förut, man kan också äta det för att lättare bli gravid ;) kram

2010-03-11 @ 19:08:34
URL: http://paraah.blogg.se/
Postat av: Hanna

Jo de är sant . . trodde första de va lögn första gången jag hörde de men sant ! Jag har dock aldrig känt av det som tur är :D Vinter däremot är jag nere för då får man brist på nån vitamin som solen har som man behöver . . Ujja mycket me de där ! Rosenrot testa ! Har hört de ska sätta igång en i sängen också :P

2010-03-11 @ 19:14:30
Postat av: Emelie

Då ska jag ta och prova det.



Haha Sara. Inga planer på barn. Men rosenroten fungerade bra för dig då ;). Grattis igen!

2010-03-11 @ 19:20:53
Postat av: Billie

Oj då jösses! Det verkar vara bra till mycket det där ;P

2010-03-11 @ 20:06:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0